Mýtné milníky

Nejdůležitější okamžiky v devítileté historii českého mýta.

29. březen 2006: Ministerstvo dopravy podepsalo s konsorciem Kapsch smlouvu na dodávku a desetileté provozování mýtného systému.

1. ledna 2007: Na českých dálnicích a rychlostních silnicích byl včas a v rekordně krátkém čase spuštěn výběr elektronického mýta od kamionů s hmotností nad 12 tun na 980 km dálnic a rychlostních silnic.

červenec 2007: Z výběru mýta se právě (po pouhých sedmi měsících provozu) státu zaplatily náklady na výstavbu mýta (2,853 mld. Kč bez DPH) v České republice.

prosinec 2007: MD ČR, ŘSD ČR a Kapsch se dohodli na podobě II. etapy mýtného a možnostech dalšího využití stávajícího mýta. Ministerstvo zahájilo kroky k rozšíření zpoplatnění na vozidla s hmotností nad 3,5 t.

leden 2008: Zpoplatněná síť se rozšiřuje o vybrané tranzitní úseky silnic 1. třídy v délce přibližně 180 km, postupně zpoplatněná síť narostla až na stávajících více než 1400 km.

leden 2010: Mýtná povinnost se rozšiřuje i na vozidla s hmotností přesahující 3,5 tuny.

leden 2011: Mýtné tarify se poprvé od ledna 2007 zvyšují, v průměru o 19 procent. Stranou zdražení je kategorie vozidel v emisní třídě Euro V.

září 2011: Autobusy jako podpora hromadné přepravy osob byly přeřazeny do nové kategorie s nejnižšími mýtnými tarify.

leden 2012: Mýtné tarify podruhé zdražují o průměrných 16 %. Stranou zdražení zůstává kategorie vozidel v emisní třídě Euro V.

prosinec 2014: Účinnost výběru mýta měřená nezávislým auditorem vystoupala až na rekordních 99,75 %.

leden 2015: Mýtné tarify zdražují a zároveň stát zavádí pro ekologická vozidla preferovanou kategorii Euro VI+EEV s nejnižšími sazbami.

říjen 2015: Výběr mýtného překročil hranici 66 miliard korun. Je tak nejvýdělejčnějším a nejúspěšnějším IT projektem státu. 

listopad 2015: Vláda ČR schválila ministru dopravy Ťokovi harmonogram přípravy mýta po roce 2016, kdy vyprší smlouva stávajícímu provozovateli.




January 2008  the toll network is expanded to include selected transit sections of class   1 roads in a length of 180 km, the network gradually grew to 1,300 km.

January 2010  the toll obligation is expanded to include vehicles weighing over 3.5 t.

January 2011  toll tariffs are increased for the first times since its start by an average   of 19 %, except vehicles in emissions class Euro V+.

 

September 2011  buses are assigned to a new category with the lowest toll tariffs.

 

January 2012  toll tariffs are increased by an average of roughly 16%, except vehicles   in emissions class Euro V+.

 

end of 2012  quantity discounts become valid for frequently hauling freight vehicles.

 

January 2015  toll tariffs are increased, creation of a new category Euro VI+EEV.

 

2015    collected toll revenue exceeds a total value of CZK 66 billion.

Čtěte dále